04-8413171
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

מעקה למרפסת

  • איזה מעקה יותר בטוח?
  • על מה כדאי לשים לב בבחירת מעקות למרפסת?
  • מהם הכללים לבחירת מעקה למרפסת?
  • מהם היתרונות הבולטים של מעקה ברזל דווקא?
  • למה צריך מעקה ברזל למרפסת?

פעמים רבות אנו נדרשים לענות על שאלות אלו ועוד, בין אם מדובר בבניית בית חדש, שיפוץ בית או אפילו הוראות קבלן, לכן החלטנו לבדוק לעומק את הנושא.

מעקות ברזל למרפסת - כללים לבחירה

 התקנה של מעקה ברזל למרפסת הבית היא חובה, גם אם מדובר בקומה נמוכה וגם אם אין ילדים בבית. אפשר לתחום מרפסות באמצעות חומרים שונים כאבן, שיש, זכוכית, פלסטיק, בטון וכמובן ברזל.

התקנת מעקה ברזל היא אחת האופציות המבוקשות לתחימת מרפסות לאור יתרונותיו הבולטים על פני האפשרויות האחרות. נוסף על עמידותו, מהווה מעקה ברזל פריט סגנוני התורם למראה הדירה מבפנים ומבחוץ, ומאפשר זרימת אוויר ורוח אל תוך הדירה. כיום עומדות לרשות אנשים המעצבים או משפצים דירה אפשרויות עיצוב רבות למעקה הברזל, תודות לשימוש בטכניקות ייצור ועיצוב מתקדמות הכוללות חיתוך בלייזר.

מעקות למרפסת

יש להקפיד על כמה כללים בבחירת המעקות:

  • חומר – עליו לעמוד בתקנים קפדניים המאושר על ידי מכון התקנים. לרוב מדובר על ברזל צבוע המצופה בחומרים נגד חלודה, במעקה שמצופה בניקל או למשל במעקה שעשוי מברזל מגלוון שלא מחליד. על החומר לעמוד בפני משקל של קבוצה גדולה אנשים הנשענים על המעקה.
  • עמידות בפני מזג אוויר – יש לבחור מעקה שעמיד בפני פגעי מזג האוויר. עליו לעמוד בפני קרני השמש הלוהטות בקיץ ובפני הקור בחורף ולא לפתח סדקים ופיצוצים עקב שינויים אלה. במידה והחומר עלול להיות רגיש לרטיבות, יש לבצע במעקה הברזל תחזוקה עונתית של חידוש הצבע.
  • התקנה – על מתקין מוסמך לבצע את ההתקנה, כאשר כדאי שהתקנת מעקה במרפסת תתבצע בפיקוח של מהנדס. למשל, יש לוודא כי בין הסורגים יש מרווח מוגדר וצר, לבל ייתפס ראשו של ילד בין הסורגים. על גובה המעקה להיות לפחות בגובה של מטר מהרצפה כדי שיוכל לבצע את תפקידו הראשי והוא שמירה על בטיחות.
  • עיצוב – עליו להתאים מבחינה עיצובית לסגנון הבית. למשל, אפשר לצבוע אותו בצבעים המתאימים לצבעי הפרופילים של החלונות בסלון, כדי ליצור קו סגנוני אחיד.

מהם היתרונות הבולטים של מעקות ברזל?

למעקות ברזל במרפסות מספר יתרונות בולטים:

  • גמישות עיצובית - ניתן להפוך אותם לפריט עיצובי לכל דבר. המעקה יכול להיות מסוגנן עם עיטורים, פיתוחים, זוויות ואלמנטים מובנים. מעבר לכך שמעקה מסוגנן תורם לעיצוב של הדירה מבפנים, הוא גם מקנה לבניין מראה אסתטי מבחוץ, מהמרחב הציבורי. הגמישות העיצובית מושגת בעזרת טכניקות חדשניות, הכוללות חיתוך בלייזר המאפשר רמת גימור גבוהה. דרך העבודה כוללת תוכנית עיצוב המתורגמת לפלטפורמה ממוחשבת, וזו מנהלת את חיתוך הלייזר בדייקנות. שיטות מתקדמות אלה מאפשרות לשלב במעקה הברזל חומרים נוספים כגון זכוכית או עץ, ובכך להשיג מראה ייחודי ויוקרתי.
  • עמידות החומר - להוציא חידוש הצביעה, אינם סופג שריטות או פיצוצים כמו מעקה המורכב ממשטח חלק כזכוכית או פלסטיק.
  • אינו חוסם מעבר אוויר ואת שדה הראייה - נוסף על כך, עצם העובדה שמדובר בסורגים, מתאפשר מעבר של משבי רוח אל הבית. בדרך דומה, הוא אינו חוסם את שדה הראייה כפי שעלול לעשות משטחי פלסטיק או זכוכית שרוטים ומלוכלכים. הנוף מעל המעקה ומתחת למעקה יכול להיראות בחופשיות וגם אנשים הנמצאים בתוך הבית יכולים ליהנות מהנוף ולהרגיש שהבית פתוח למרחב החיצוני.
  • מחיר - יתרון משמעותי נוסף הוא מחירו הנוח. זהו מוצר לא יקר יחסית ולכן יכול לספק פתרון אסתטי ועמיד לכל תקציב.

לסיכום, מעקות ברזל למרפסת הן בחירה טבעית וטובה. יש להקפיד על תכנון המתאים לעיצוב הדירה, על התקנה מקצועית ועל תחזוקה שוטפת כדי ליהנות מהמוצר שנים רבות.