04-8413171
גודל טקסט:
שינוי צבעי האתר:
מקשי קיצור
S - עבור לתוכן העמוד
1 - עמוד הבית
4 - חיפוש
הצהרת נגישות

סורגים מעוצבים עם ביטחון מקסימלי

גם לכם יש סורגים דקורטיביים, אבל... בטוחים שהם בטוחים?

אם בעבר הם שימשו להגנה בלבד, ודיירי הבית שילמו מחיר אסתטי על מנת לקבל את ההגנה שהם מספקים, היום סורגי ברזל יכולים לשלב בין מיגון מפני פריצות או בטיחות מפני נפילות ובין מראה דקורטיבי. היום אין צורך לוותר על העיצוב והמראה האסתטי. חברות מקצועיות ורציניות דואגות לכך שגם סורגים לבית מעוצבים יעמדו בתקנים שנקבעו בהתאם למטרה שלה הם משמשים- הגנה מפני פריצות או בטיחות.

זקוקים להצעת מחיר או ליעוץ בבחירת סורגים לבית ולמשרד? צרו קשר או התקשרו למספר 04-8413171 ונשמח לעזור לכם בייעוץ מקצועי, הכוונה והצעת מחיר כל הדרך אל הסורג המושלם לטעמכם ובטיחותכם.

מגוון פתרונות ומטרות

לרוב התקנת סורגי ברזל תיעשה גם להשגת אחת המטרות הנ"ל:

  • בטיחות מפני נפילות, הנקראת גם בטיחות ילדים או הגנה מפני פריצות.
  • לעיצוב ודקורציה נטו, ממש כהוספת כל פריט דקורטיבי אחר לבית. סורגים דקורטיביים עשויים מברזל אמנותי המעוצב במגוון צורות.
  • לעיתים הם מיועדים להפרדה בין חללים, למשל בין מרפסת סגורה לחדר, משמשים לתחושת פרטיות, מעין שכבת מגן נוספת מעבר לתריס. במצבים אלה מושם דגש רב על העיצוב, על הבחירה בברזל דקורטיבי הצבוע בצבעים ייחודיים או מעוצב בצורות ייחודיות.
  • יש מי שיתקין סורגי בטן עדינים שאינם משמשים למיגון או בטיחות כמקום להניח בו אדניות.

ההבדל בין סורגים לבית המשמשים לנוי לבין אלה המשמשים להגנה?

סורגים מעוצבים המשמשים לעיצוב ונוי בלבד אינם צריכים לעמוד בתקנים הקשורים לעובי הסורג או למרווח בין הסורגים. ההתייחסות אליהם היא כאל פריט דקורטיבי לכל דבר ולכן אינם נדרשים לעמוד בסטנדרטים הקשורים להגנה ובטיחות. סורגים לבית המשמשים להגנה, לעומת זאת, צריכים לעמוד בסטנדרטים ברורים הקשורים לעובי הסורג והמרחק בין הסורגים. עם זאת, גם סורגים דקורטיביים צריכים להיות עשויים ברזל מקצועי ואיכותי, חשוב להקפיד על חיבורם לקיר בצורה מקצועית שלא יתלשו ממקומם ויהוו סכנה וכן חשוב שגם הם יעברו גילוון- ציפוי הסורג למניעת החלדה. חלודה אינה רק פוגעת באסתטיקה אלא גם בעמידות הסורג.

סורגים להגנה מפריצות וסורגים לבטיחות- מה ההבדלים?

ההבדלים בין הסורגים בשתי המטרות הם נשימוש בברזל מקצועי, עובי הסורג ואופן התקנת. התקן הישראלי (ת"י 1635) אינו עושה הפרדה ברורה בין שני סוגי הסורגים אך על פי תקנים שאינם ישראלים נראה הבדל ברור בדרישה לעובי הסורג, כאשר בסורגים לבטיחות עובי הסורג הנדרש הוא 4.5 מ"מ לסורג ואילו בסורגים נגד פריצות העובי יכול להגיע גם ל- 14 מ"מ. גם אופן התקנת הסורגים שונה. בסורגי בטיחות ההתקנה היא קלה יותר- באמצעות ברגים ודיבלים ואילו בסורגי מיגון יש צורך בקדיחה והברגה לקיר החיצוני של הבניין.

מה קובע החוק, התקן הישראלי ת"י 1635, בעניין הסורגים?

כאמור, התקן מתייחס לסורגים באופן כללי ולא מבדיל בין סורגי בטיחות למיגון מלבד אופן ההתקנה.
עיקרי התקן הם:

  • המרווח המקסימלי בין מוטות הסורג או חללים אחרים בו לא יעלו על 10 ס"מ.
  • התקנת הסורג חייבת להתבצע על פי הוראות היצרן.
  • מוטות הברזל בסורג וחלקיו האחרים צריכים להיות עמידים בפני קורוזיה (החלדה) באמצעות גילוון.
  • פרופילי הסורג צריכים להיות מלאים ולא חלולים.
  • לסורג הזזה יש לדאוג לנעילה מתאימה.

תקן ASTM F2006 האמריקאי שהתקבל על ידי מכון התקנים ועמותת "בטרם" קובע סטנדרטים נוספים לסורגי בטיחות למניעת נפילה הכוללים שמירה על כך שלא יהיו קצוות ופינות חדות בסורגים, שיהיה ניתן לתלות משקל של 22.7 ק"ג על כל פס במשך דקה, ושהסורגים יעברו בהצלחה שלוש הטלות שק במשקל 45 ק"ג.

סורגים דקורטיביים פונקציונלים

אחד הדברים הבולטים היום בעיצוב הבית הוא השילוב בין פונקציונליות לעיצוב. אם בעבר נעשתה הפרדה ביניהם, היום הם כבר הולכים יחד. ניתן לראות זאת בברזים למטבח ולאמבטיה, פתרונות אחסון למטבח' במעקות וסורגים. חברות מקצועיות מייצרות סורגים דקורטיביים בעלי מראה ייחודי שעומדים בכל התקנים בהתאם לשימושם הנוסף למיגון או בטיחות. החומר בו נעשה שימוש הוא ברזל איכותי. הברזל עובר גילוון וגם צביעה בצבע אפוקסי המשמש כשכבת הגנה בנוסף לאסתטיקה ולעיצוב.

מוטות הסורגים הם מלאים ולא חלולים כפי שקובע התקן. בשל הסטנדרטים שיש לעמוד בהם בייצור סורגים ובהרכבתם ובשל החשיבות הרבה של הסורגים לבטיחות או מיגון וההשלכות של עבודה רשלנית אסור להתפשר. יש לבחור רק בסורגים העומדים בכל התקנים ויוצרו על ידי חברה מוכרת בתחום.